Mitt favoritsmink just nu

Här är fyra sminkprodukter som jag alltid måste ha hemma!
 
 
1. Ögonskuggspalett som faktiskt kommer från H&M. Haha som ni ser är den väldigt välanvänd.
Den första (från vänster) Använder jag som highligt vid ögonvrån, ibland under ögonbrynet och ibland vid amorbågen.
Den andra (lite sandfärgad) använder jag ibland som shading, eller ögonskugga.
Den tredje använder jag som ögonskugga och på den smalare delen av ögonbrynen.
Den fjärde använder jag på den tjockare delen av ögonbrynen (närmast näsan typ) och som ögonskugga.
 
2. Cakeeyeliner från Make Up Store. Man tar lite vatten på en eyelinerpensel och tar upp pigmenten i eyelinern. Man kan välja hur svart den ska va beroende på hur mycket vatten man tar och med en bra eyelinerpensel blir det typ perfekt!
 
3. Mix Concelaer från Make Up Store. Den här är ganska populär och superbra. Den har tre olika färger (en rödaktig, en gulaktig, och en vanlig beige) Den röda tar bort blått, typ mörka ringar under ögonen, Den gula tar bort rött, typ finnar. Och den beige, kan man blanda dom andra med eller ha som ögonskuggsbas. 
 
4. Mousse fondation från Maybelline. Har provat andra fondations sen jag köpte den här första gången men går alltid tillbaka till den här. Bästa! Ett tips också är att när det blir vinter och man blir blekare. Istället för att köpa en ny ljusare så kan man blanda med lite vitt halloweensmink. konsistenserna blir jättebra, och jag gör ofta så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback